Reply To: Affiliate website starten hulp

• Lieke

Member
    30 september 2024 om 15:26

Hoi Carina,

Lekker bezig! Tja, website bouwen dat is toch wel de stijlste leercurve denk ik van het affiliate leven. Ik heb inderdaad een partij waar ik alles onder 1 dak heb. Vaak kon je dan bij het aanschaf van de domeinnaam meteen met een aanbieding hosting afnemen. Deze partij zit ik bij omdat ik ze persoonlijk ken (van een vorige baan) en ik altijd goed geholpen wordt door de klantenservice, maar de meeste grote hosting partijen leveren dit wel hoor. Dus kijk even bij een aantal partijen, wat je fijn vindt. Qua prijs verschillen ze meestal niet zo veel. We hebben met Elfin ook bij Vimexx gezeten en was ook prima. De partij waar ik privé zit is hosting.nl.

Qua website bouwen, Jip en Janneke tips. Ik zou echt van youtube je beste vriend maken. Ik gebruik zelf graag thema’s, maar ben daar ook bekend mee en heb ook al heel veel plugins geinstalleerd. Nu heb ik wel een developer onder de knop, dus als ik er echt niet uit kom, dan is hij er.

Maar mijn learnings; denk na over hoe je wil dat het eruit ziet. Menu, visueel, tekst. Maak een SEO vriendelijke URL structuur en meteen https, dus een SSL certificaat. Zoek ondersteuning via Youtube en zoek online naar ‘example of affiliate sites’. Als je het zelf niet kunt verzinnen, dan is er altijd iemand die het al eens heeft gedaan.

Succes!