Reply To: Volgers/ elkaar helpen

• Puck123

Organizer
    6 juni 2023 om 07:51

Hi ladies! Ik zie vragen voorbij komen hoe je kan groeien op Instagram. Afijn, daar gaan we 😉

Ten eerste is groeien op Instagram een stuk lastiger dan ‘ik maak even een account’ aan. Het vergt enige consistentie, goede content creatie en slimme dingen doen. Ik ga wat basis dingen met jullie delen, en als er behoefte is aan meer kennis hiervan: ik heb destijds al onze content processen voor Elfin in een e-book gegoten, indien hier behoefte aan is, let me know!

1. Beschrijf wat jouw doel is van Instagram. Er zijn meerdere strategieën die je kunt hebben, maar als jullie Elfin members willen aandragen (er even vanuit gaande dat je de Bonus hebt opgepakt), dan hebben we te maken met een lastig en taboe topic (geld). Jouw persoonlijke touch is dus belangrijk. Het gevoel dat anderen denken ‘Hey, zij kan het ook!’. Zorg voor een goede profiel foto, een goede omschrijving in je bio. Bv ‘Puck – op weg naar financiële onafhankelijkheid. Ik neem je mee in mijn wereld van beleggen, investeren en personal finance.’

2. Als je aan de slag gaat met content creatie, vraag je dan bij alles af ‘wat heeft mijn doelgroep hieraan? Leren ze er iets van? Is het grappig? Informatief?’ Maak een kalender, en plot elke week (om te beginnen) 1 post in. Ga hier eens een tijdje mee aan de slag. Kijk in de bonus naar de ideeën die we geopperd hebben. Stel je hebt een andere invalshoek, zoals Lieke met haar affiliate site over servies, dan kan een idee zijn:

– 1x per week een mooie sfeerfoto met servies ter inspiratie

– 1x per week tips hoe de tafel te dekken ter lering

3. Maak je content op. Je kan gewoon foto’s van jezelf gebruiken. Wil je met opmaak aan de slag, dan is Canva een tip. Een hele handige ontwerp tool die erg makkelijk in gebruik is. In Instagram kun je video’s (reels), posts (op je feed) en stories maken. Een afwisseling werkt goed. Stories blijven maar 24 uur zichtbaar. Reels zorgen voor veel bereik.

4. Je wilt nu bereik en volgers. Dat betekent dat je mensen dus iets te bieden moet hebben. Zorg dus voor de consistentie in content. Als je content maakt, gebruik dan hashtags. Hier kun je op gevonden worden. Ga ook andere accounts volgen en inter acteer met andere accounts: laat een reactie achter op hun posts bijvoorbeeld. Doe een beetje aan schaamteloze zelfpromo, daar is niks mis mee. Doe dit wel met accounts waar je denkt dat jouw doelgroep met interesse in jouw onderwerp zit. Lieke met haar servies affiliate kan bijvoorbeeld reageren op de posts van ElleDeco, en ze kan de volgers van Elledeco gaan volgen.

Tip: kijk goed wat andere accounts doen die je inspirerend vindt! Welke content slaat aan, en waarom. En wat kun jij daarvan leren? Afijn, laat me weten ladies als jullie hier verdieping op willen. XXX