Bootcamp Beleggen start 31 maart 2025

• Bootcamp Beleggen start 31 maart 2025

Posted by Linda on 2 april 2025 om 09:43

Vorige week heb ik de gratis workshop Beleggen in vijf weken gevolgd en ben ik lid geworden en gelijk gestart met de Bootcamp. Zijn er meer mensen die gestart zijn en wordt er een speciale groep gestart, zoals die van november? Zou leuk zijn om ook te zien wat anderen vinden en doen!

Linda replied 2 maanden geleden 5 Members · 9 Replies
  • 9 Replies
  • lisanaus

Member
    2 april 2025 om 10:38

Daar was ik ook op zoek naar Linda, lijkt mij heel leuk! Ik ben maandag gestart met de bootcamp ook naar aanleiding van het gratis webinar.

• Evelien_de_kort

Member
    2 april 2025 om 15:35

Hi Linda, daar was ik ook naar op zoek, lijkt mij heel leuk om met andere mensen te sparren. Ik ben afgelopen week begonnen.

• Katjaa

Member
    2 april 2025 om 15:47

Ik heb me wel aangemeld voor de whatsapp groep, maar zie nog niet veel reacties daar. Zou het ook fijn vinden om samen op te trekken en tips uit te wisselen.

• Linda

Member
    2 april 2025 om 17:39

Ik heb maar even een mail gestuurd naar Elfin. Als ik antwoord krijg, zal ik het hier melden. Leuk dat ik niet de enige ben die gestart is. Heb er zin in!

• paulienmelis

Member
    10 april 2025 om 15:22

Ook ik ben gestart. En we kunnen natuurlijk zelf al starten met uitwisselen. Zelf ben ik nu nog informatie aan het verzamelen en beheerders met elkaar aan het vergelijken. Juist omdat de kosten voor beheer flink kunnen verschillen. Heb al een beleggingsrekening via Bright (waar ik mijn pensioenpotje als ZZP’r opbouw), maar daar heb ik tot nu toe nog niets mee gedaan. Hebben jullie al een keuze voor beheerders gemaakt?

• Linda

Member
      11 april 2025 om 09:19

Ik ben ook gestart. Ben aangeland in week 2 en een inhaalslag aan het maken. Dus vooral aan het lezen. Was even “de weg kwijt”. Ging braaf de artikelen lezen en vergat te stoppen in die cursus. Dus ben nu in een aantal e-courses tegelijkertijd bezig (zonder dat ik het wist). Maar nu de draad goed opgepakt en hoop dit weekend wat concrete zaken op een rijtje te hebben, zoals bijv. de beheerders. Neig zelf naar beleggen in ETFs, dus daar wil ik me de komende dagen ook wat verder in verdiepen. Vooral omdat ik een aandelenportefeuille verkregen heb als gevolg van de aanloop naar mijn echtscheiding. Nog nooit wat gedaan met aandelen en me er ook nooit in verdiept (ben (nog even) getrouwd met een “financieel mannetje” dus was niet noodzakelijk, dacht ik). De aandelen die ik nu heb geven dividend en dat zal binnenkort een (groot) deel van mijn inkomen zijn. Wil nu kijken of ik dat kan verhogen met ETFs waaruit ook dividend komt (en of dat handig/de moeite waard is). Ben een echte beginner dus weet niet of ik iets zoek dat wel echt bestaat LOL. Zou leuk zijn om te lezen hoe iedereen vordert! Merk dat ik het leuk vind om me in de stof te verdiepen.

• This reply was modified 2 maanden geleden by  Linda.
      • Katjaa

Member
        11 april 2025 om 11:20

Ha Linda, Ik herken het. Ging ook braaf alle zijsporen in, waardoor het een overload aan info werd. Ik ben ook getrouwd met een financieel mannetje, maar nu ik arbeidsongeschikt ben geraakt voel ik veel afhankelijkheid. Aangezien ik opgevoed ben met het motto ‘een slimme meid is op haar toekomst voorbereid’ probeer ik toch mijn eigen financiën zo goed mogelijk op orde te krijgen.

• Linda

Member
      14 april 2025 om 14:48

Ik ben inmiddels ook beland bij het maken van een keuze voor beheerders en het verzamelen van informatie. Ik heb al een beleggersrekening bij ING, maar wil even uitzoeken of het “handig” is om daar ook met de aandelen/ETFs uit deze bootkamp gebruik van te maken. Ik neig naar het beleggen in ETF’s, maar wil dan ook kiezen voor HD Beleggen ivm uitbetalen dividend. Vanavond hoop ik op basis van het webinar HD Beleggen daar een keuze in te maken. Verder ga ik op zoek naar meer info over periodiek beleggen. Zou mooi zijn om aan het eind van de week de antwoorden die ik zoek op een rijtje te hebben. Nu voelt het nog als vooral “veel” LOL.

Hebben jullie inmiddels keuzes gemaakt?

• Katjaa

Member
    10 april 2025 om 17:31

Ik merk dat ik de stof te taai (en veel) vind om me doorheen te worstelen. Uiteindelijk ben ik zoekende naar 2 uitkomsten, aanvulling voor pensioen en beleggen voor passief inkomen. Hoor graag ervaring van anderen.

Log in to reply.