Reply To: Ontmoeten gelijkgestemden op 9 nov.

• Femke

Member
    6 November 2023 at 21:12

Hi Cecile,

Ik ben Femke, 41 jaar en ben er ook bij donderdag. Qua ‘geld’; heb ik altijd de drive gehad om financieel onafhankelijk te zijn, maar dan meer in de zin van; niet financieel afhankelijk van mijn partner. Dus financieel onafhankelijk zijn, was ik door te werken. Ik had een huis, maar ook een hypotheek. Zo nu ook. Eigenlijk ben ik nu serieus aan de slag gegaan met de cursus Beleggen, zodat ik ook daarin stappen durf te zetten. (Ik ben misschien ook van een generatie die veel mis heeft zien gaan bij banken en qua beleggingen. Ik zie nog voor me hoe de crisis er bij m’n ouders in de ogen uitzag, en de grote teleurstelling in het Robeco pakket zegmaar).

Graag wil ik een buffer opbouwen voor rond mijn pensioenleeftijd (althans, de door mij gewenste leeftijd en dat is op dit moment 65 jaar). En ik wil een vermogen opbouwen voor over 10 jaar, zodat we kunnen aflossen op hypotheek en meer reizen. Veel wensen dus. Nog geen uitgewerkt plan, maar ben wel bezig met uitzoeken met de vraag ‘hoeveel inkomen/ vermogen heb ik nodig wanneer ik met pensioen ga’.

Nog geen beleggingen nu dus (ook nog niet in pensioenopbouw) maar dat volgt binnenkort!

Hoe dan ook, ik vind het super leerzaam, en heel belangrijk. Zó veel vrouwen die ik spreek zijn hier niet mee bezig. Dat vind ik best shocking.

Leuk om (een aantal van jullie) donderdag te ontmoeten!

hartelijke groeten Femke

Nu écht aan de slag met jouw pensioen!

Meld je aan voor Elfin’s Pensioen Special en ontdek alles wat je moet weten voor een goed pensioen.