Reply To: Ik mis concrete informatie m.b.t. productselectie voor Bol.com

• Celine

Member
    13 June 2023 at 11:01

Hi! Ik heb een succesvolle sidehustle op bol.com. Hier zijn mijn tips om tot een goed product te komen:

1) Kijk naar producten die in het buitenland goed verkopen maar nog niet in Nederland verkocht worden. Zo waren wij opzoek naar een niche product voor een van onze hobby’s en konden het niet in NL vinden, dus hebben wij het op de NL markt geïntroduceerd.

2) Producten testen. Kleine oplage inkopen en testen of ze snel verkopen op bol.com. Als ze het goed doen dan groter inslaan, als ze het niet goed doen, cut your losses. We hebben ook wel eens missers gehad, maar dat risico hoort erbij. Wij kozen producten die of bij onze niche horen, of dachten, he dit is handig, laten we kijken of mensen er wat aan hebben. We hebben bv een tijdje heel succesvol gitaarsnaren, weegschalen en waterdichte telefoon hoesjes verkocht op een tweede bol.com account zonder dat dit iets met onze niche sidehustle te maken had.

3) Bol.com bied een overzicht aan van groei producten op hun platform die je kan gebruiken als inspiratie. Je kan bv ook op Amazon kijken ter inspiratie.

4) Qua prijs/marge bepaling kan je onderzoek doen op bol.com of andere platforms zoals bv Amazon. Wat vragen concurrenten ervoor? Is jouw product beter kan je er meer voor vragen? Maakt de prijs die je kan vragen de marge zo klein dat het product niet meer interessant is?

Ik begrijp je drang naar data helemaal. Vooral als je begint wil je zeker zijn dat je de juiste product keuzes maakt en je investering gaat terug verdienen. Uiteindelijk is ondernemen ook durven doen, uitproberen en risico nemen. Vaak succesvol en soms moet je verlies nemen en dat maak je weer goed met een ander succesvol product.

Hoop dat je hier wat aan hebt!